Heeft u een vraag over uw bezoek aan de Hortus?
Kijk dan op deze pagina of uw vraag erbij staat.
Moet ik verplicht vooraf reserveren?
Vooraf reserveren is niet verplicht, maar wel mogelijk. Wil je zeker zijn van een bezoek, reserveer dan een toegangsbewijs in onze webshop.
•••
Moet ik als Vriend van de Hortus vooraf reserveren?
Vooraf reserveren is niet niet nodig. Op vertoon van de Vriendenpas bent u welkom om zomaar even langs te komen, zonder reservering.
•••
Kan ik een tafel reserveren voor de horeca?
Tafelreserveringen voor het museumcafe zijn alleen mogelijk vanaf 6 personen. Dit kan per mail: horeca@dehortus.nl
•••
Moet ik mijn online gekochte ticket(s) printen?
U mag een online ticket printen, maar dat hoeft niet. U kunt het ticket ook bij de toegangscontrole op een mobiel apparaat tonen. Als u in bezit bent van een kortingspas, zoals een studentenkaart, dient u deze ook te kunnen tonen.
•••
Ik heb mijn e-tickets niet ontvangen per mail?
Na aanschaf van entreetickets in onze webshop ontvangt u een mail van tickets@dehortus.nl met in de bijlage ene PDF van uw tickets. Het kan gebeuren dat deze in een spam box of ‘onbelangrijke email’ box is beland. Is de mail ook daar niet te vinden, stuur dan een verzoek aan info@dehortus.nl. Dan kunnen wij u uw tickets alsnog toesturen. Doe dit uiterlijk 24 uur voor uw bezoek.
Vrijdag vanaf 17.00 uur en in het weekend zijn wij niet bereikbaar via mail. Ontdekt u het gemis van tickets pas net in het weekend van uw bezoek, kom dan met een betaalbewijs naar de Hortus. Onze collega’s van de entree kunnen u verder helpen.
•••
Ik heb online een entreeticket gekocht, maar ik kan niet komen, kan ik deze annuleren?
Online aangekochte entreetickets tot de Hortus worden niet gerestitueerd.
•••
Kan ik de datum van mijn online gekochte ticket(s) wijzigen?
Ja dat kan. in de email met uw tickets vindt u een link waarmee u in een kalender een andere bezoekdatum kunt kiezen.
Dit moet uiterlijk de dag voorafgaand aan uw geplande bezoek gebeuren.
•••
Op elk ticket staat dezelfde naam. Is dat een probleem?
Nee, dat is geen probleem. Op het ticket staat de naam van degene die de order heeft geplaatst en betaald. Op elk afzonderlijk ticket staat een unieke barcode, die bij de ingang wordt gescand.
•••
Kan ik mijn bagage bij jullie stallen?
Nee, in de Hortus is geen garderobe en zijn geen kluisjes aanwezig. Grote rugzakken, koffers of andere reisbagage kunnen gestald worden bij diverse bagagedepots in de stad: de dichtstbijzijnde is van Stasher.com in de Peperstraat.
•••
Mag ik met mijn kinderwagen/rolstoel naar binnen?
Kinderwagens, buggies zijn toegestaan in het museum, evenals rollators, rolstoelen en andere hulpmiddelen voor mindervaliden. Zie ook informatie over toegankelijkheid op onze website.
•••
Ik ben mindervalide. Heeft mijn begeleider ook een ticket nodig?
Bezoekers die zich niet zelfstandig door het museum kunnen bewegen, mogen gratis een begeleider meenemen. Zie ook informatie over toegankelijkheid op onze website.
•••
Mag ik mijn bruids/fotoshoot houden?
Fotoshoots in de Hortus zijn mogelijk met een klein gezelschap. Hiervoor gelden de huidige toegangsregels. Lees meer op de fotoshoot pagina.
•••
Hebben jullie ook zaalverhuur?
De ruimtes in de Hortus zijn ook beschikbaar voor bruiloften, diners en recepties. Onze medewerkers van de afdeling zaalverhuur kijken graag met u naar de mogelijkheden: zaalverhuur@dehortus.nl of via 020 7025 410.
•••
Staat je vraag er niet tussen, mail dan naar info@dehortus.nl. Telefonisch zijn wij alleen bereikbaar tijdens kantooruren; ma-vrij van 10.00 tot 17:00 uur. Lees ook voor meer informatie onze huisregels.