Openingstijden vandaag 10:00 - 17:00 Koop tickets Menu

Direct lid worden

Lees meer

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

V: Ik wil graag een (adres)wijziging doorgeven. Hoe kan ik dat het beste doen?
A: Onze voorkeur gaat uit naar contact per e-mail. Als u geen beschikking heeft over e-mail zijn er uiteraard andere manieren om de ledenadministratie te bereiken, telefonisch of per post.
Per e-mail: vrienden@dehortus.nl 

V: Ik wil graag de contributie jaarlijks automatisch laten afschrijven. Kan ik een machtiging afgeven?
A: Ja dat kan. Hier vindt u het machtigingsformulier. Wilt u een machtiging afgeven, dan kunt u het groene deel invullen en opsturen naar het hierboven vermelde adres. Wilt u uw machtiging intrekken, dan kunt u het rode deel invullen en opsturen.
NB. Het is momenteel wettelijk niet mogelijk online een machtiging in te vullen en te versturen. Een machtiging moet handmatig ondertekend zijn en moet daarom geprint en per post verstuurd worden.

V: Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
A: Lidmaatschappen van verenigingen worden per jaar automatisch verlengd. U kunt uw lidmaatschap van de Hortus het hele jaar tot uiterlijk 1 maand voor het verlopen van uw lidmaatschap opzeggen (via brief of e-mail). De opzegging is pas verwerkt wanneer u een bevestiging heeft ontvangen. U ontvangt geen restitutie van het geld, wel kunt u uw kaart nog gebruiken tot het eind van het betaalde jaar. Zonder opzegging wordt het lidmaatschap automatisch verlengd en bent u verplicht dit te betalen.

V: Wat kost een lidmaatschap in 2019?
A: zie hiervoor pagina over het lidmaatschap

V: Kan ik mijn introducékaarten weggeven aan iemand?
A:
 Nee, dit is niet mogelijk. Introducékaarten zijn bedoeld om de leden de mogelijkheid te geven enkele gasten mee te nemen naar de Hortus. Deze kaarten zijn alleen te gebruiken in combinatie met een geldige lidmaatschapskaart.

V: Ik denk dat ik geen introducékaarten heb ontvangen voor dit jaar, kan ik die alsnog krijgen?
A:
 Tot 2018 ontving u de introduceekaartjes inderdaad papieren vorm; met ingang van 1 januari 2018 zijn ze, net als uw lidmaatschap, geactiveerd op uw lidmaatschapskaart. Dat betekent dat u alleen nog uw lidmaatschapskaart nodig heeft, ook als u met een introducé komt.

V: Ik wil een lidmaatschap cadeau doen, hoe gaat dat in zijn werk?
A: Via het aanmeldingsformulier kunt u iemand anders aanmelden voor een 1-jarig cadeaulidmaatschap. U kunt ook aan de kassa bij de ingang van de Hortus een formulier voor een cadeaulidmaatschap aanvragen en invullen.
NB. Wanneer u een lidmaatschap cadeau geeft, kunt u alleen via automatische incasso betalen.

V: Ik ben mijn lidmaatschapskaart kwijt, wat nu?
A: Neemt u contact op met de ledenadministratie via vrienden@dehortus.nl of 020-7025403. U kunt dan eenmalig een duplicaat aanvragen. Wij brengen hiervoor € 5,- in rekening.

V: Wat voor lidmaatschappen zijn er?
A: De verschillende soorten lidmaatschappen vind u op onze lidmaatschappagina.

V: Hoe wordt er omgegaan met mijn persoonsgegevens?
A: Dit kunt u lezen in het privacystatement m.b.t. de vriendenvereniging op de privacy pagina.

Vragen? Laat het ons weten!

U kunt ons bereiken via het algemene nummer: 020 625 9021. U kunt ook direct contact opnemen met een van onze medewerkers via e-mail of telefoon.