Openingstijden vandaag Gesloten Koop tickets Menu

FAQ Hortus t/m 9 februari

De Hortus is tijdelijk gesloten t/m 9 februari

In lijn met de nieuwe maatregelen van het RIVM is de Hortus Botanicus Amsterdam met ingang van dinsdag 15 december 2020 voor enkele weken gesloten. Uiteraard hopen wij dat u de Hortus snel weer kan bezoeken.

Veelgestelde vragen

Hoe lang blijven jullie gesloten?

Wij blijven in ieder geval gesloten tot en met 9 februari 2021. We volgen hierin de richtlijnen vanuit de overheid. Wanneer er zich nieuwe ontwikkelingen voordoen, dan zullen we dit via deze website en onze social media melden.

Ik heb al online een ticket gekocht voor deze periode?

Heeft u al een tijdslot gereserveerd tussen 15 december 2020 en 9 februari 2021? Tickets voor de Hortus zijn geldig tot een jaar na de aankoopdatum. Het is daarom mogelijk om uw ticket op een later moment te gebruiken. Bezoekers die al een entreekaartje / kaartje voor een activiteit hebben gekocht in deze periode, ontvangen een bericht via de mail.

Heeft u een gratis ticket gekocht (zoals een reservering voor Vriend, ICOM of IAmsterdam)? Uw ticket vervalt, als u na deze sluiting weer langs wilt komen, kunt u een nieuw (gratis) ticket en tijdslot boeken via onze webshop.

Ticket voor de Hortus zijn een jaar geldig. Helaas kunnen wij daarom geen geld teruggeven voor al aangeschafte tickets.

Ik heb al een ticket gekocht voor een rondleiding / evenement bij jullie?

Alle publieksactiviteiten zoals workshops en rondleidingen in de periode 15 december 2020 en 9 februari 2021 worden afgelast of uitgesteld. Deelnemers ontvangen hierover bericht via de mail.

Een deel van ons aanbod zullen we online voortzetten. Kijk hiervoor op onze Hortus in Huis website.

Heb je vragen over een activiteit, mail dan naar communicatie@dehortus.nl.

Ik heb een zakelijk evenement geboekt / zaal gehuurd bij jullie?

De Oranjerie is tot nader bericht gesloten. Onze afdeling zaalverhuur zal hierover contact met u opnemen. Met vragen kunt u terecht bij zaalverhuur@dehortus.nl.

Ik heb een fotoshoot / bruiloftshoot geboekt?

Omdat de Hortus gesloten is kunnen fotoshoots/bruiloftshoots tijdelijk niet plaatsvinden. Onze afdeling zaalverhuur zal hierover contact met u opnemen. Met vragen kunt u terecht bij zaalverhuur@dehortus.nl.

Blijft jullie verdere programmering ongewijzigd?

Het winterevenement Hortus by Night (zou geopend zijn 19 december t/m 3 januari) kan helaas niet meer plaatsvinden in het jaar 2020. Het evenement wordt verschoven naar het vroege voorjaar, wanneer het weer mogelijk is. Nieuwe datum zal z.s.m. op onze website en sociale media bekend gemaakt worden.

Zodra we weer open kunnen, zullen alle geplande activiteiten in principe weer doorgaan.

Is de Oranjerie gesloten?

De Oranjerie volgt de landelijke horecamaatregelen van de overheid en de richtlijnen van het RIVM en is daarom gesloten tot nader bericht.

Is de Hortus Store ook gesloten?

Ja, de Hortus Store is tot nader bericht gesloten.

We hopen jullie snel weer te kunnen verwelkomen in de Hortus

geef om groen

De coronacrisis  raakt ons allemaal. De Hortus ontvangt het overgrote deel van haar inkomsten van haar bezoekers; uit entreekaartjes, uit een kopje koffie of lunch in de Oranjerie, uit deelname aan workshops of uit de verhuur van zalen. Met een sluiting valt dit allemaal weg.

Uw steun helpt ons verder en daarvoor zijn we u heel erg dankbaar!

Steun ons via onze donatie pagina.

Vragen? Laat het ons weten!

U kunt ons bereiken via het algemene nummer: 020 625 9021. U kunt ook direct contact opnemen met een van onze medewerkers via e-mail of telefoon.