Openingstijden vandaag 10:00 - 17:00 Koop tickets Menu
De Hortus gaat weer open

FAQ Heropening

Veelgestelde vragen

Moet ik online reserveren?

Het is voor alle bezoekers van de Hortus verplicht om online een starttijd te reserveren. Zonder geldige starttijd kunnen wij toegang tot de Hortus niet garanderen.
De Hortus heeft een maximum gesteld voor het aantal bezoekers per blok van een half uur. Met een online reservering bent u verzekerd van toegang en u beperkt het aantal contactpunten tijdens uw bezoek aanzienlijk.

Hoe werkt mijn starttijd?

De Hortus verkoopt een maximaal aantal kaartjes per 30 minuten. Binnen dit half uur moet u binnenkomen. Daarna is uw ticket niet meer geldig. Hiermee spreiden we de inloop van bezoekers. U mag uiteraard in de Hortus blijven zolang u wilt. Bij de ingang en de uitgang van de Hortus wordt real time geteld hoeveel bezoekers er zijn en hoeveel er dus binnen mogen.

Mag ik mijn e-ticket op een andere dag of ander tijdstip gebruiken?

Nee. Het e-ticket is alleen geldig binnen het aangegeven half uur van uw gereserveerde tijd.

Ik heb een Vriendenkaart, mag ik zo binnenkomen?

Ook Vriendenkaart-houders moeten online (gratis) een starttijd van bezoek reserveren.
Selecteer ‘Vriend’ in onze ticketshop. Met uw reserveringsbewijs en uw vriendenkaart kunt u de Hortus bezoeken.

Ik had al eerder een e-ticket gekocht, deze zou het hele jaar geldig zijn, is dat nog zo?

Ja. E-tickets die gekocht zijn voor 20 mei kan u gewoon nog gebruiken.  U dient dan wel nog gratis een starttijd van uw bezoek te reserveren.  Selecteer in onze ticketshop ‘E-ticket zonder tijdslot’ en neem beide e-tickets mee naar de Hortus.

Ik heb een Stadspas die korting geeft, moet ik ook online kopen?

Ja. U dient ook een gratis starttijd van uw bezoek te reserveren.
Selecteer ‘Stadspas’ in onze ticketshop. Met uw reserveringsbewijs en uw Stadspas kunt u de Hortus bezoeken. Aan de kassa rekent u uw toegang af. Alleen pinnen mogelijk.

Hoe heeft de Hortus maatregelen genomen voor een veilig bezoek?

De Hortus heeft een uitgebreid protocol opgesteld met daarin maatregelen en voorwaarden om open te kunnen met oog voor veiligheid en hygiëne voor bezoekers en medewerkers. Het volledige protocol is HIER te lezen.

Hoe groot mag mijn gezelschap zijn?

Groepstickets en groepskortingen gelden niet. Wij verzoeken bezoekers ook nadrukkelijk om niet in grote groepen te komen, en bij voorkeur alleen of alleen in gezelschap van huisgenoten. Indien de leden van uw groep niet een huishouden delen, wordt u geacht zich onderling ook te houden aan de anderhalve meter afstand en overige RIVM maatregelen.

Ik ben Vriend, mag ik een introducee meenemen?

vrienden hebben vrijkaarten voor 2 of 4 introducees per jaar (afhankelijk van kaartstoort). U kunt een introducee meenemen. Koop ook hiervoor online een (gratis) ticket voor de starttijd. Selecteer ‘Vriend’ in onze ticketshop. Met uw reserveringsbewijs en uw vriendenkaart kunt u de Hortus bezoeken. De introduceekaart wordt bij de portier afgewaardeerd.

Hoe lang mag ik blijven?

De Hortus verkoopt starttijden per half uur. Hiermee spreiden we de inloop van bezoekers. U mag uiteraard zo lang in de Hortus blijven als u wilt. Bij de ingang en de uitgang van de Hortus wordt real time geteld hoeveel bezoekers er zijn en hoeveel er dus binnen mogen.

Is het café open?

Ja. De horeca heeft een speciaal afhaalmenu met dranken en broodjes. Bezoekers kunnen bij de afhaalbalie hun bestelling doen. Betaling is pin only. Bezoekers mogen de producten nuttigen in de tuin of – vanaf 1 juni – op de ruim uitgezette plekken op het terras of in de Oranjerie.

Is de winkel open?

Ja. De winkel is open. Er mogen maar 2 bezoekers tegelijk in de winkel. Bij de winkeldeur zal een medewerker staan en bewegwijzering zal de wachtrij aangeven.

Kan ik nog alleen naar de winkel zonder kaartje?

Dit is tijdelijk niet mogelijk.

Hoe kom ik naar de Hortus?

Wij vragen al onze bezoekers om zoveel mogelijk per fiets of te voet naar de Hortus te komen. Indien u met het OV moet komen, volg dan de regels een aanwijzingen van de vervoerder en neem verantwoordelijkheid voor uw gezondheid en die van anderen.

Hoe druk wordt het in de Hortus?

De Hortus hanteert een maximum van het aantal bezoekers aanwezig in de tuin. Daarom wordt bij de ingang en uitgang iedereen geteld. Door het online ticketreserveringssysteem, wordt controle gehouden op de toestroom van bezoekers. Verschillende paden in de tuin hebben een eenrichtingsverkeer. Uiteraard wordt iedereen verzocht om rekening met elkaar te houden en niet onnodig te passeren. Er zijn elke dag extra surveillanten aan het werk om de routing in de gaten te houden en bezoekers te helpen.

Zijn de toiletten toegankelijk?

De toiletten bij de Oranjerie en in de tuin zijn open en worden iedere dag extra schoongemaakt.


Wat doet de Hortus aan extra hygiënemaatregelen?

De Hortus volgt de veiligheidsvoorschriften van het RIVM. Er zijn verschillende hygiënepunten in de tuin geplaatst waar bezoekers hun handen kunnen wassen, en deuren en andere contactpunten worden extra schoongemaakt.

Zijn er nog activiteiten of concerten?

In de maand juni zijn alle activiteiten afgelast. Wel zullen we op termijn kleine schaal rondleidingen aanbieden. Voor juli en augustus wordt per moment gekeken of er weer activiteiten kunnen plaatsvinden en hoe. Houd ons programma overzicht in de gaten voor kleinschalige activiteiten.

Mag ik mijn bruids/fotoshoot houden?

Fotoshoots in de Hortus zijn momenteel niet mogelijk.

Hebben jullie ook nog zaalverhuur?

De zaalverhuur van de Hortus, voor bruiloften, diners en recepties, kan uitgevoerd worden binnen de beperkende maatregelen van de overheid. Neem voor de mogelijkheden contact op met zaalverhuur@dehortus.nl of via 020 7025 410.

Tot wanneer blijven jullie maatregelen van kracht?

We volgen de maatregelen van het RIVM en de Rijksoverheid op de voet en hebben contact met de gemeente Amsterdam. Wanneer mogelijk, openen we graag ook de locaties die nu nog gesloten zijn, en laten we meer bezoekers binnen. Of en wanneer dit mogelijk is, wordt per dag bekeken.

 

Staat je vraag er niet tussen, mail dan naar info@dehortus.nl. Helaas zijn wij vanwege de beperkte kantoorbezetting niet telefonisch bereikbaar.

Vragen? Laat het ons weten!

U kunt ons bereiken via het algemene nummer: 020 625 9021. U kunt ook direct contact opnemen met een van onze medewerkers via e-mail of telefoon.