Openingstijden vandaag Gesloten Koop tickets Menu

Coronavirus / COVID-19 update

1 januari - 1 juni

Dit evenement is bezig.

De Hortus is tot 6 april 2020, naar verwachting tot 1 juni 2020, gesloten voor bezoekers. Hiermee volgt de Hortus de maatregelen die de Rijksoverheid en het RIVM zondag 15 maart en maandag 23 maart hebben aangekondigd rondom het coronavirus.
Wegens de aangescherpte maatregelen worden al onze publieksactiviteiten die plaatsvinden tot 1 juni 2020 uitgesteld tot een nader te bepalen datum.

Hoewel de Hortus een groen park is met voldoende buitenlucht en ruimte voor bezoekers om rond te wandelen, staat veiligheid voor onze medewerkers en onze bezoekers voorop. Minder beweging (minder reizen) en minder contact draagt bij aan het beperken van de verspreiding van het virus. Als de verspreiding langzamer gaat, zijn er minder mensen tegelijkertijd ziek. De zorg voor patiënten kan hierdoor de komende tijd beter gewaarborgd blijven.

Wij volgen het nieuws op de voet en zullen ook per dag de situatie opnieuw bekijken. Houd voor meer informatie onze website en social media in de gaten.

Lees meer voor een overzicht met Veelgestelde Vragen over de huidige situatie.

 

Veelgestelde vragen

1. Is de Hortus Amsterdam open?
De Hortus is in verband met maatregelen omtrent het coronavirus gesloten tot en met 6 april 2020, naar verwachting tot 1 juni 2020.

2. Ik heb al een entreeticket voor de Hortus gekocht in de online ticketshop, kan ik mijn geld terugkrijgen?
U kunt uw online ticket gebruiken zodra de tuin weer is geopend. Het ticket is vanaf de dag van aanschaf een jaar geldig.
Als het voor u niet mogelijk is de Hortus te bezoeken op een andere dag binnen het jaar, retourneren wij het bedrag. Hiervoor kunt u een mail sturen met uw naam en ticket nummer naar communicatie@dehortus.nl. Ons team doet haar best om alle bezoekers die al een ticket hebben gekocht voor de tuin zo snel mogelijk te helpen.

Veel van onze bezoekers, vrienden en volgers laten weten de Hortus te willen steunen in deze tijd. Als u om die reden besluit geen teruggave te vragen, maar het  aankoopbedrag van uw entreetickets aan de Hortus te doneren, stellen we dat bijzonder op prijs.


3. Gaan evenementen als lezingen, themarondleidingen en workshops wel door?
Wegens de aangescherpte maatregelen rond het Coronavirus kunnen onze publieksactiviteiten tot 1 juni 2020 helaas niet plaatsvinden. Deze activiteiten worden  uitgesteld tot een nader te bepalen datum, wij nemen persoonlijk contact met alle deelnemers op. Indien u dit niet ontvangen heeft of nog vragen heeft, kunt u een mail sturen naar communicatie@dehortus.nl.


4. Ik heb een rondleiding / schoolbezoek geboekt, wat nu?
Alle rondleidingen tot 1 juni  gaan niet door.
U ontvangt van ons een bevestiging van de annulering. Indien u een rondleiding van na 1 juni wil annuleren of verplaatsen kan dat kosteloos via rondleidingbeheer@dehortus.nl

 

Alle schoolbezoeken tot 1 juni gaan niet door.
De Hortus heeft de school hierover een mail gestuurd. U kunt kosteloos een nieuwe datum plannen met onze afdeling educatie. Indien u een gepland schoolbezoek van na 1 juni al wilt annuleren of verplaatsen, dan  kan dat kosteloos. Neem contact met ons op via educatie@dehortus.nl.  

 

5. Ik heb een zakelijk evenement geboekt / een zaal gehuurd bij de Hortus, wat nu?

Geboekte bijeenkomsten tot 1 juni kunnen wij helaas niet faciliteren. Verhuur van onze ruimtes en afname van catering zal na afloop van de door de overheid gestelde termijn weer tot de mogelijkheden behoren. Voor toekomstige reserveringen en vragen over deze onzekere periode is de afdeling zaalverhuur bereikbaar via zaalverhuur@dehortus.nl en 020 702 54 11
Het seizoen waarin de Palmenkas als locatie aangeboden kan worden start naar verwachting volgens planning op 15 mei.

 

6. Blijft het Hortus cafe / de Oranjerie wel geopend?
Het Hortus cafe volgt de landelijke maatregelen van de overheid en de richtlijnen van het RIVM en is daarom gesloten t/m 6 april, naar verwachting tot 1 juni.  

 

7. Ik heb nog een andere vraag / opmerking, hoe kan ik de Hortus bereiken?

U kunt overige vragen / opmerkingen mailen naar communicatie@dehortus.nl Wij doen er alles aan om uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden, gezien de drukte kan het soms enige tijd duren. We danken u voor uw begrip.